Grupul Lasselsberger Ceramics România, producătorul plăcilor ceramice marca CESAROM, format din companiile SANEX și LASSELSBERGER, a înregistrat o creștere de 4% a cifrei de afaceri în 2021 față de anul precedent și vizează un avans de 12% în 2022.

Potrivit reprezentanților companiei, volumul de gresie și faianță comercializat în 2021 s-a ridicat la aproximativ 40 milioane de metri pătrați, în creștere cu 6% față de anul 2020.

Pentru anul 2022, Lasselsberger Ceramics România are în plan continuarea investițiilor, în valoare de peste 2 milioane de euro. Din totalul acestora, cea mai mare parte este direcționată pentru dezvoltarea unei linii de rectificare a plăcilor ceramice și lansarea de noi game de produse utilizând această tehnologie. De asemenea, un alt obiectiv vizat este deschiderea unui nou showroom CESAROM în București, programată pentru vara aceasta.

În urma investițiilor în fabrica de la Cluj-Napoca, CESAROM lansează anul acesta 150 de plăci ceramice de gresie și faianță.

„Anul trecut am înregistrat un record în ceea ce privește productivitatea, lucru care s-a putut observa și în dezvoltarea și lansarea cu succes a noilor colecții de gresie și faianță. Un alt obiectiv important pe care l-am atins în 2021 a fost lansarea CESAROM safe+, prima gamă de plăci ceramice produsă în România cu protecție antibacteriană, rezultat al cercetării și inovației specialiștilor noștri. Pentru anul 2022, ne propunem o creștere de 12% a cifrei de afaceri, susținută atât de investițiile în tehnologie care ne vor permite lansarea de noi game de produse, dar și de eforturile pe care le depunem pentru a veni cu cele mai bune soluții în materie de gresie și faianță pentru clienții noștri”, a declarat Petrișor Grindeanu, Director General al Lasselsberger Ceramics România.

Din datele companiei, românii care au achiziționat plăci ceramice CESAROM în 2021 au alocat un buget care a variat între 3.500 lei și 4.000 lei în funcție de preferințe, de la un buget mediu cuprins între 2.500 lei și 3.500 lei înregistrat cu un an în urmă. Creșterea bugetului vine ca urmare a măririi suprafețelor placate și a creșterii generalizate a prețului gresiei si faianței, ca urmare a majorării costurilor energiei și a materiilor prime utilizate în industria ceramică.

O influență importantă asupra bugetului alocat de români o generează atât puterea economică a orașului de reședință, cât și gradul de informare asupra caracteristicilor tehnice și funcționale ale gresiei și faianței. În topul regiunilor care au generat cele mai mari vânzări anul trecut pentru produsele CESAROM s-au situat marile orașe ale României precum București, Brașov, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Iași, Timișoara.

În 2021, piața de plăci ceramice a crescut cu aproximativ 6% comparativ cu anul precedent, atingând o valoare de circa 210 milioane de euro și 40 milioane de metri pătrați. De asemenea, reprezentanții companiei estimează pentru 2022 o scădere cantitativă de 10-15%, dar o ușoară creștere valorică a acesteia.

CESAROM, liderul pieţei româneşti de gresie şi faianţă, este unul dintre brandurile cu tradiţie din România, având o istorie de aproape 60 de ani. CESAROM se produce în fabrica Sanex din Cluj-Napoca, companie care a devenit, începând cu anul 2004, membră a grupului austriac Lasselsberger, lider în producţia europeană de plăci ceramice (gresie, faianţă şi decoruri ceramice).