Raiffeisen Bank a încheiat anul 2021 cu un profit net de 788 milioane lei (160 milioane euro), în creștere cu 22% peste nivelul înregistrat în anul precedent, evoluția fiind susținută de avansul puternic al activității de creditare, atenția sporită acordată costurilor operaționale și un profil de risc semnificativ îmbunătățit al clienților băncii.

Astfel, profitul Raiffeisen Bank revine pe o pantă ascendentă, după ce în 2020 a fost afectat de pandemia COVID-19, înregistrând o scădere cu 17% față de anul 2019.

Venitul total al băncii a înregistrat o creștere de 3% în 2021 față de 2020, atingând nivelul de 2,67 miliarde de lei.

„Fără îndoială creșterea profitului nostru a fost direct influențată de implicarea băncii în sprijinirea economiei românești, a clienților și a partenerilor noștri, dar și de comportamentul de plată foarte bun al clienților pe parcursul anului 2021, peste așteptările noastre. Portofoliul de credite nete al băncii a crescut în 2021 cu 14%, avem un raport credite/depozite de 65% și o rentabilitate a capitalului (RoE) de 15%. Acestea sunt rezultate foarte bune și sunt mândru de echipa noastră. Am depășit cu bine o perioadă de doi ani într-o conjunctură absolut nouă în lume, pandemia COVID-19. Din păcate, acum avem în față o altă situație și mai imprevizibilă, conflictul din Ucraina”, a spus Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank.

Activele totale ale băncii au atins valoarea de 59,2 miliarde lei, majorându-se cu 15%, an la an, iar depozitele clienților au ajuns la 49,6 miliarde de lei în 2021, o creștere cu 14%, an la an.

Portofoliul de credite al băncii a avansat cu 14% în 2021, creștere susținută de toate segmentele de clienți. Împrumuturile acordate populației au crescut cu 12%, finanțările pentru corporații cu 17% și cele pentru IMM-uri cu 11%. Performanța creditării din anul 2022 a fost susținută și de participarea activă a băncii în programele guvernamentale IMM Invest și Noua Casă, dar și în alte programe oferite de Fondul European de Investiții.

Raiffeisen Bank se pregătește pentru implementarea unor noi instrumente financiare ce vor fi lansate de către Instituțiile Financiare Internaționale prin Planul Național de Redresare și Reziliență, cu scopul de a îmbunătăți accesul la finanțare al IMM-urilor și a le acorda sprijin în procesul de tranziție către modele de afaceri sustenabile.

La finalul anului 2021, Raiffeisen Bank a lansat platformă de soluții verzi pentru IMM, concepută de grupul Raiffeisen cu Creative Dock. Noua platformă digitală este un instrument menit să sprijine companiile din România în tranziția către o economie verde și va fi folosită în viitor și în alte țări în care grupul RBI este prezent. Prima etapă de dezvoltare a platformei este gândită să ofere soluții IMM-urilor pentru reducerea costurilor la energia electrică, cum sunt sistemele fotovoltaice, în contextul creșterii preturilor.

În luna septembrie 2021, portofoliul de clienți digitali activi persoane fizice al băncii a depășit cifra de 1.000.000.

Raiffeisen Bank continuă să fie unul dintre liderii pieței cardurilor de credit din România, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active. Cu peste 2 milioane de carduri de debit active, numărul tranzacțiilor e-commerce efectuate de persoane fizice prin intermediul acestora a crescut cu 60% în 2021, față de 2020.

Raiffeisen Bank are peste 2,25 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.600 de angajați, 300 de agenții în toată țara, 1.100 de ATM-uri din care 455 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea de peste 25.800 de POS-uri.