Home office-ul s-a impus ferm în procesul de lucru. În ultimele luni am folosit cu toții, mai mult sau mai puțin intens, mediile online pentru a lucra și a păstra legătura cu colegii. Acest lucru nu este întotdeauna ușor și, mai presus de toate, este stresant pentru că nu mai avem atât de multe canale pentru a comunica. Doar cele două dimensiuni ale ecranului ne mai stau la dispoziție, iar discuțiile preliminare, ca în trecut, în cafenea sau în pauza de fumat, sunt rareori posibile.
Comunicarea noastră online de acasă va trebui, fără îndoială, să devină mai eficientă și mai explicită, ne va obliga să ne concentrăm mai mult asupra esențialului, să fim mai atenți. Dintr-o dată, există mai puțin loc pentru lucruri aparent irelevante, pentru small talk, pentru interpretări, pentru îmbinarea jucăușă a emoțiilor, poveștilor cu hard facts. Probabil că va trebui să amânăm astfel de lucruri pentru vremea când vom lucra, din nou, în birou, împreună cu alți colegi.
Și încă altele. Când deschidem acasă ecranul pentru colegii noștri, adică pornim camera, le oferim o perspectivă vizuală asupra lumii noastre. Mulți nu sunt conștienți de faptul că, astfel, transmit o imagine a lor care nu este întotdeauna avantajoasă. În ultimele câteva luni am avut multe discuții de coaching online ca parte a muncii mele și am văzut multe. Sunt bucuros să împărtășesc aceste observații cu dvs. și să vă dau câteva sugestii pentru a avea o prezență care să vă avantajeze în mediul online.
Asigurați-vă că aveți o cameră video bună și sunet bun. Este obositor, mai ales când participa la întâlnirea virtuală mai mulți colegi, să aveți o calitate slabă a imaginii și a sunetului. Dacă nu tu, atunci firma ar trebui să aibă grijă să asigure un standard bun pentru toată lumea.
You cannot not communicate. Ce impresie doriți să transmiteți online pe ecran? Chiar vă este indiferent? Nimic nu trece neobservat. Începe deja cu lucruri banale: unde sunteți așezat? În bucătărie, în camera copiilor, în baie, în dormitor? Este dezordonat, agitație în jurul dvs.? Ce se vede pe pereții din spatele dvs.? Sunt la fel de goi ca într-un spital, tablourile sunt strâmbe, armonioase sau agresive? Stați cu nasul în fața ecranului și apăreți supradimensionat sau sunteți departe, undeva în colț, pentru a nu fi văzut, pe cât posibil? Chiar dacă nu folosiți camera, asta spune ceva despre dvs. Fiți atenți la imaginile virtuale de fundal! Unele computere ne permit să afișăm imagini fanteziste cu plaje exotice sau păduri și munți, în care dvs. deseori nu puteți fi văzuți. Și aceste imagini spun ceva despre dvs.. Sunt într-adevăr potrivite pentru un aspect profesional?
Asigurați-vă că există lumină bună. Cât de des nu am vorbit cu umbre în ultimele luni, cu fețe care nu erau vizibile, deoarece felul în care lumina bătea din exterior nu era luată în considerare la poziționarea laptop-ului. A fi vizibil doar întunecat sau în umbră nu transmite, de asemenea, o imagine chiar pozitivă a dvs..
Fiți puțin mai atenți la modul în care ceilalți vă percep în home office. Întrebați prietenii sau colegii apropiați ce părere au despre prezența dvs. pe ecran. Dacă țineți cont de aceste mici observații și sugestii, veți trimite semnalul clar că sunteți profesioniști chiar și în vremurile home office-ului. Dvs. decideți ce atmosferă transmiteți lumii din afară prin intermediul ecranului dvs.
Dr. Michael Schroeder