Grupul german Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, a încheiat anul fiscal 2022 cu vânzări consolidate în valoare de 2,5 miliarde de lei (512 milioane de euro) în România, înregistrând astfel o creștere de aproximativ patru procente față de anul precedent.
Vânzările totale nete de 10,6 miliarde de lei (2,1 miliarde de euro) înregistrate pe plan local, inclusiv vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companii afiliate, au reprezentat o creștere de aproximativ 29 de procente comparativ cu anul precedent.
„În 2022, Bosch a înregistrat în România o performanță foarte bună, cu o creștere de două cifre, în ciuda mediului economic și social dificil”, a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch S.R.L. și reprezentantul grupului Bosch în România.
Creșterea vânzărilor s-a datorat în principal dezvoltării activității companiei și investițiilor strategice în producție, cercetare și dezvoltare, precum și în domeniul serviciilor.
„Această creștere importantă este o dovadă a puterii de adaptare, a agilității și flexibilității strategiei și proceselor noastre, dar și a coeziunii angajaților noștri și a dorinței lor de a demonstra că se poate obține un nivel ridicat de performanță chiar și în condiții complexe”, a adăugat Boldijar.
La 31 decembrie 2022, numărul de angajați Bosch în România era de aproximativ 9.830, în creștere cu aproximativ 12 procente față de anul precedent.
„Păstrând accentul pe cercetare și dezvoltare în domeniile cheie ale mobilității viitorului, transformând provocările în oportunități, adaptându-ne modul de lucru la noile circumstanțe și aplicând un stil de conducere incluziv și transparent, anul trecut am reușit să atragem noi talente și să ne menținem poziția printre cei mai buni angajatori din țară”, a continuat Boldijar.
În 2022, Bosch a investit aproximativ 410 milioane de lei (aproximativ 83 de milioane de euro) pe piața românească, în principal în dezvoltarea unităților de producție din sectorul de activitate Soluții de mobilitate din Cluj și Blaj, precum și în domeniul cercetării și dezvoltării, în cadrul Centrului de Inginerie Bosch din Cluj.
Fabrica Bosch din Jucu, judeţul Cluj, a înregistrat o creștere semnificativă în 2022, producând cu 12 procente mai multe unități de control electronice pentru airbag-uri, sisteme multi-cameră și pentru asistență la condus față de anul precedent. De la inaugurare, fabrica a livrat pentru clienții internaționali peste 350 de milioane de piese auto de înaltă calitate.
Unitatea de producție Bosch din Blaj planifică să își dezvolte capacitatea de producție în sectorul de activitate Tehnologie industrială prin extinderea utilajelor de producție pentru tehnică liniară. Unitatea de producție a inaugurat anul trecut o clădire modernă pentru gestionarea reciclării resurselor. Unitatea, care se întinde pe o suprafață de 1.750 de metri pătrați, asigură gestionarea și eliminarea eficientă la fața locului a tuturor materialelor reziduale rămase în urma producției.
Bosch este prezent de 29 de ani în România. Pe lângă centrele de cercetare și dezvoltare din Cluj și București și fabricile din domeniul Soluțiilor de mobilitate din Cluj și Blaj, Bosch mai operează o unitate de producție din domeniul Tehnologiei industriale, tot la Blaj, precum și un centru pentru soluții de externalizare a proceselor de afaceri, la Timișoara.
În București, Bosch administrează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor de activitate Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, tot în capitala României se află și o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața aparatelor electrocasnice.
Grupul german, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, are aproximativ 421.500 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2022) și a generat vânzări de 88,2 miliarde de euro în 2022. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcţii şi energie.