Flanco, unul dintre cei mai importanți retaileri de electronice și electrocasnice din România, a realizat vânzări de 650 milioane de lei în primele șapte luni ale anului 2024, în creștere cu 14% față de aceeași perioadă a anului trecut. Această creștere depășește semnificativ evoluția pieței de produse electro-IT din România, care a crescut cu aproximativ 9% în aceeași perioadă.

Conform lui Dragoș Sîrbu, CEO-ul Flanco, magazinele fizice au înregistrat o revenire notabilă a interesului clienților, cu o creștere a vânzărilor de peste 20% comparativ cu aceeași perioadă din 2023. Aceasta vine după o altă creștere substanțială de 22% în 2023 față de 2022. „Primele șapte luni ale anului 2024 marchează o revenire semnificativă a interesului clienților pentru magazinele fizice, după cinci ani de evoluții diferite ale pieței și modificări ale comportamentului de consum”, a declarat Sîrbu.

Pe lângă cifrele solide de vânzări, Flanco a demarat în 2024 mai multe proiecte cheie. Compania a început repoziționarea sa ca prima rețea de Smart Discounter din retailul electro-IT din România, ceea ce include o inițiativă de rebranding și un proces complex de renovare a magazinelor care se va desfășura pe parcursul a trei ani.

Flanco și-a extins, de asemenea, prezența deschizând cinci noi magazine în orașe importante din România, inclusiv al doilea magazin din Brașov și Focșani, a patra locație în Pitești și a unsprezecea în București. În plus, compania a făcut primele achiziții imobiliare, unde plănuiește să dezvolte de la zero magazine tip greenfield.

Pentru viitor, Flanco intenționează să lanseze aplicația mobilă Flanco Buzz, să finalizeze rebrandingul tuturor magazinelor din marile centre comerciale și să deschidă alte patru magazine Smart Discounter în orașe mari până la sfârșitul anului.