La începutul noului an financiar al HORNBACH, la 1 martie 2024, Radu Oniga va prelua funcția de director general al grupului german în România. El îi succedă lui Mugurel-Horia Rusu, care a deținut această poziție începând din 2005.

În România, HORNBACH Baumarkt AG operează în prezent nouă magazine de materiale de construcții și grădinărit cu Drive In, precum și magazinul online hornbach.ro.

Radu Oniga (43 de ani) este cetățean român și a studiat în cadrul Academiei de Studii Economice București, secția cu predare în limba germană. A lucrat apoi ca achizitor de produse non-food în cadrul unei companii internaționale, iar în 2006 s-a alăturat companiei HORNBACH în calitate de angajat în domeniul achizițiilor pentru gama de produse din lemn, materiale de construcții și prefabricate.

În 2017, a preluat conducerea regională a Departamentului e-business și, în această calitate, a jucat un rol-cheie în impulsionarea dezvoltării magazinului online din România și a digitalizării modelului de afaceri.

„Radu Oniga va continua dezvoltarea cu succes în România datorită experienței sale de mulți ani. Suntem încântați că am găsit un coleg atât de implicat și experimentat pentru această sarcină importantă”, a declarat Jan Hornbach, membru al Consiliului de Administrație al HORNBACH Baumarkt AG, responsabil pentru companiile naționale europene.

Mugurel-Horia Rusu, a cărui carieră la HORNBACH a început în Austria, în 1996, a contribuit la înființarea filialei din România. El a condus pe plan local magazinele HORNBACH, primul fiind deschis în București în anul 2007. În urma transferului de responsabilitate către Radu Oniga, Mugurel-Horia Rusu va continua să sprijine grupul HORNBACH cu expertiza sa în calitate de consilier.

„Mugurel-Horia Rusu a fost un manager formator pentru colegii din compania noastră națională timp de peste 18 ani. A fost foarte activ pe plan operativ și a impus HORNBACH ca partener de încredere pentru proiecte și în România. Apreciem angajamentul său pentru dezvoltarea pozitivă din România și îi mulțumim din toată inima pentru acești ani de succes”, a spus Jan Hornbach.

Grupul HORNBACH este unul dintre cei mai mari cinci retaileri de articole de bricolaj și grădinărit din Europa. Fondată în 1877, HORNBACH este singura companie din sectorul bricolajului cu o istorie care se întinde pe șase generații. Compania de retail operează în prezent 169 de magazine de bricolaj și centre de grădinărit, două magazine specializate și magazine online în nouă țări europene.